Weer “slapen als een roos”?

Wat is er heerlijker dan in een schoon opgemaakt bed te stappen, in diepe slaap te vallen en
’s morgens wakker worden, waarbij je dekbed nog exact ligt zoals je er in gestapt bent.
Zalig … echter hoe vaak komt dit voor?

De meesten zullen zich herkennen in naar bed gaan, moeilijk inslapen ,woelen in bed, draaien, piekeren, wakker liggen, niet doorslapen. Kortom lange nachten, met weinig tot geen slaap.

Ik herken me er zeker in. De laatste jaren sliep ik slecht. Veel wakker, weinig slaapuren en als ik sliep, dan heel licht en van elk geluid werd ik wakker. En dan had ik het warm en dan weer koud. Soms was ik blij dat het bijna ochtend werd, dan was de nacht immers weer voorbij. Maar opstaan was ook weer een probleem, want ik was dan meestal net in slaap gevallen en stond dus moe op.
Ook het slapen samen met een partner was geen succes. Soms had ik last van het gesnurk. En soms dacht ik wel dat hij door mij in ontspanning kwam en ik zijn drukte met me mee nam. Hij sliep goed en ik (bijna) niet.

Nu, slaap ik weer als een roos.
Ja, ik heb er wel het nodige aan gedaan. Veel heb ik gehad aan het herprogrammeren van mijn hersenen. Door steeds maar te zeggen ik kan niet slapen, of ik slaap slecht, gaan je hersenen het geloven en er naar “leven”. Dus zeg ik tegenwoordig; ” Ik kan heerlijk slapen”.
Ook visualiseer ik, dat ik in een heerlijk groot, zacht bed lig, je weet wel die mooie bedden uit de reclames, ook al lig ik bijvoorbeeld op een luchtbed in mijn tent, of in een slecht hotelbed.

Het volgen van de The Silva Method of Mind Control heeft mij geleerd hoe je je onderbewuste kan inzetten voor je slaapgedrag. Je slapen is te programmeren, zélfs het zonder wekker wakker worden is te programmeren!
Ook de discipline van het dagelijks mediteren en de ontspanningsoefeningen doen, heeft mij rust en ontspanning gebracht.

Ik slaap weer goed en maak voldoende slaapuren. Zelfs naast mijn partner (ik heb een lat relatie). Ik kwam er namelijk achter dat ik – als ik bij hem sliep – op een aardstraal lag! Dus kwestie van het bed verplaatsen, mijn herprogrammeringen, meditaties en rituelen doen én …. ik slaap als een roos … én soms met mijn dekbed exact zoals ik in bed ben gestapt …!

“Lekker slapen”
www.kannietslapen.nl

Wat heb jij gedaan om weer te slapen?

Reacties

  1. Ferdinand zegt:

    Ah wat een leuk bericht. Ik heb heel veel gedaan om beter te kunnen slapen. Mediteren, hardlopen (om moe te worden) en alfa training.

  2. Herkenbaar…
    Ik heb ook veel gedaan aan mijn slaapprobleem. Heb er een blog over geschreven: http://www.confront.nl/artikelen/296-gezondheid-energie-ik-kan-niet-slapen-ik-ben-zo-moe/
    Gaat inmiddels al weer tijden goed. Maar net als jij dus ook aan de herprogrammering gegaan.
    Naast op allerlei andere fronten veel beter voor mezelf leren zorgen!
    Succes en jij ook goed voor jezelf blijven zorgen!

  3. roelie van der vegt zegt:

    hallo
    Fijn dat je weer goed slaapt. Ik heb ook jarenlang heel slecht geslapen. soms maar 3 uurtjes per nacht. Van alles geprobeerd. Toen hoorde ik over alpha. Heb het geprobeert en al na ongeveer 2 weken merkte ik verbetering. Ik gebruik het nog regelmatig en slaap zonder medicatie nu gemiddeld zo’n 6,5 7 uur.
    Ben erg enthousiast dus want kan me nu weer beter concentreren en voel me psychisch en lichamelijk veel beter.

    succes

  4. Hanni Goedvolk zegt:

    Hallo, Ik heb altijd goed geslapen; heb ook nu nog geen moeite met inslapen.
    Maar tegenwoordig moet ik meerdere malen ‘s nachts naar de WC. Na ongeveer de derde keer, omstreeks 4 uur ‘s nachts kan ik zo’n anderhalf uur niet meer in slaap komen. Ik ga dan vaak, na een uur,liggen lezen; soms wil het daarna wél weer lukken. Ik slaap dan door tot +- 7 uur, als de poes mij komt wakkermiauwen. Na haar eten te hebben gegeven val ik soms weer een half uurtje in slaap. Maar zodoende wordt mijn dag elke keer wat korter. Graag zou ik willen dóórslapen.
    Is hier een oplossing voor?

    • Beste Hanni,
      Natuurlijk zijn er oplossingen. In onze slaap training “Lekker Slapen” komen diverse oplossingen om makkelijk in te slapen en om door te slapen aan bod. Voor nu als vast een tip om op een vast tijdstip op te gaan staan. Dus in jouw geval, als de poes je wakker komt miauwen, sta dan op en ga niet meer terug naar bed. Je dag is zo lekker lang! Een vast patroon van op staan en naar bed gaan is zo wie zo goed.
      Kijk ook eens of je overdag meer kan drinken en ‘s avonds wat minder, zodat je niet zo vaak ‘s nachts naar de WC moet.
      Goede nachten gewenst.

Laat wat van je horen

*